Kedves Szülők és Gyerekek!
Vegyétek elő a
füzetet és írjátok fel a mai dátumot (03.24.)
, középre pedig Gyakorlás.
A mai matek órát egy
rejtvénnyel kezdjük. Csak a megfejtést kell leírni egymás mellé rendezve a
számokat.
1. Melyik számra
gondoltam?
·
a 25 és a 39 különbsége
·
ennyiszer van meg 28-ban a 4
·
ennyi 7×3
·
ennyit ér 7 darab 10 Ft-os
·
50 és 15 különbsége
·
45-nél 18-cal több
·
ez a szám 9 darab egyesből és 4 darab tízesből
áll
·
ennyi marad ha 40 Ft-ból elköltök 12 Ft-ot
·
ennyit ér 7×6
·
100 felénél 6-tal több
Ha kész vagy a kapott számokat rendezd növekvő sorrendbe!
Mit vettél észre?
2. Műveleti sorrend
Hagyj ki az előző munka után 2 sort, majd írd egymás alá a
műveleteket! Ügyelj a műveleti sorrendre! (Első a zárójel, majd a × és ÷, végül
az + és -. Ha egyenrangú műveletek vannak a sorban balról jobbra kell haladni!)
·
6×3+15=
·
42-(2×4)=
·
(70÷10)-3+50=
·
24÷6×6=
·
(100-50)÷5=
·
100-(50÷5)=
3.Gyakoroljuk a
kivonást!
Vegyétek elő a tankönyvet a 41. oldalon!
Az 1. feladatnál a felső nyilakra az elvett számot kell
bontani tízesekre és egyesekre, az alsó nagy nyílra azt kell ráírni, hogy
mennyivel csökkent összesen az első szám.
A 2. feladatnál végezzétek el a pótlást!
A 4. feladat egy láncszámolás.
Szorgalmi a 3. feladat. Rajzoljatok mellé egy szívet! Ezt
majd külön értékelem! J
4. Szöveges feladat
A munkafüzet 28. oldalán lévő 1. feladatot oldjátok meg a
szokott módon!
A fotókat csütörtökig várom! Köszönöm a munkátokat!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése